Afyon 1 Şubesi

AZİM, SABIR ve KARARLILIKLA

Eğitim Bir-Sen Afyonkarahisar 1 Nolu Şube divan toplantısı 27 Nisan 2024 tarihinde Gazlıgölde toplandı. Toplantıya 1 No'lu Şube Yönetim Kurulu, Kadın kolları, temsilcilikleri, Disiplin ve Denetleme kurulu Üyeleri katıldı.

Eğitim Bir Sen 1 Nolu Şube Başkanı Mustafa ARSLAN; Kudüs şairi, Mescid-i Aksa şiir yazarı Mehmet Akif İnan'ın kurduğu bir sendika olarak, insanların ortak düşmanları hâline gelen kanlı, katil ve vahşi korsan devlet İsrail'i ve destekçisi ülkeleri lanetlemeye, mallarını boykot etmeye; Ümmetin onuru Mescid-i Aksa'nın, ümmetin yurdu, vatanı, insanlığın ortak tarihi Kudüs'ün özgür olması, soykırımın yaşadığı Gazze'nin, Filistin'in siyonist işgalinden kurtulmak için ellerinden gelenlerden devam etmeye devam edeceklerini söyledi. 

Sendika olarak misyonlarının, eğitim çalışanlarının mali, özlü ve sosyal haklarının korunması, yaygınlaştırılması; sorunların çözümünün mevcut olması, eğitimin daha da önemlisi hâle gelmesi için emek harcamak, vesayetin izlerinden tamamen arındırılmasını temin etmek, eğitim çalışanlarının işinin başına daha huzurlu bir şekilde gidebilmelerini sağlamak; Yeniden büyük Türkiye'nin inşasına yöneticilik yapmak, mazlumların yanında yer almak olduğunu belirten Arslan, “Bu büyük misyonu üstlenen ve bunun göstergesinden ilham alan bir sendika, bir sivil toplumyüzüne katıldığını” ifade etti. 

Millî Eğitim Bakanlığı, son olarak 2018 yılındaki öğretim programlarını (okul öncesi eğitim programı hariç), yeni bir felsefe ve değerler perspektifiyle güncellemişti. Öğretim programlarının değerleri eğitimine ilişkin perspektifinde, “Eğitim sistemimizin temel amacımız değerlerimiz ve etkinliklerimizle bütünleşmiş bilgi, beceri ve davranışlara sahip olarak ayrılmadır” ve “Değerlerimiz öğretim program perspektiflerini ilkeler toplamıdır” şeklinde bakanlığın kavramlarının gösterilen ifadelere yer verilmektedir. Değer eğitimi mutlaka ailede başlar. Ancak okul öncesi eğitimle birlikte değer eğitiminde okullar da devreye girer ve çocuklarda belirli değerlerin gelişmelerinde önemli rol oynar. 

Eğitim-Bir-Sen olarak, toplumda yaşanan değişimleri takip etmek, gerileme ya da ilerleme olan alanları tespit etmek, güncel toplumsal patlamaları tespit etmek ve sosyal bilimler arasında sürdürülebilir çözüm önerileri sunmak da faaliyet alanlarımız arasında yer almaktadır. Bu amaçla, öğrenme-öğretme dağılımlarında dağıtıma yönelik temel finansalları barındıran ve çizdiği perspektifle ders kitaplarının hazırlanmasına da dahil olmak üzere öğretim programlarına, kaydedilen perspektif değerlerinden bakılarak bir proje hazırlama için sendikamız istişari yürütülmektedir. Bu arayışın sonucunda ortaya koyduğumuz “Öğretim Programlarının Değerler Yönünden İncelenmesi: Tespit ve Öneriler” isimli raporla, Millî Eğitim Bakanlığı'nca 2018 yılında yenilenen öğretim programları, elde edilebilir ödemeleri ve değerlere yönelik açıklamalar üzerinden analiz edilmektedir. Bununla ilgili rapor genel merkezimiz ile güncel günler paylaşıldı.

Arslan, bunları şöyle tamamladı: “Biz bir eğitim sendikası, eğitim çalışanlarının sendikasıyız. Hizmetiyle, şefiyle, öğretmeniyle, akademisyeniyle, bütün eğitim çalışanlarıyla bir aileyiz. Mücadelemiz, geleceğimizin kurtuluşu olanın, gençlerimizin çağın değerleri ile dünya arenasında etkili birer insan olarak yetiştirilerek; ona ait olan, inanca vesine faydalı, katma değeri sağlayacak niteliklere sahip nesiller için.”